ارسال رایگان
0
راهنمای خرید ریمل خوب و متناسب با نوع مژه
12
مهر

راهنمای خرید ریمل خوب و متناسب با نوع مژه

راهنمای خرید ریمل خوب و متناسب با نوع مژه

ریمل مژه یکی از لوازم آرایش بسیار پرکاربرد خانم‌هاست که تاثیر زیادی در زیبایی آرایش دارد. انتخاب یک ریمل خوب برای مژه‌ها مسئله بسیار مهمی است که در عین حال شاید کار سختی به نظر برسد. اما در این مقاله از مو تن رو ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب ریمل را متناسب با نوع مژه‌هایتان داشته باشید. پس با ما تا پایان مقاله راهنمای خرید بهترین ریمل همراه باشید.

ریمل خوب چه ریملی است؟

اگر قصد خرید ریمل دارید و می‌خواهید یک ریمل خوب تهیه کنید باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. اول باید بدانید هدفتان از خرید ریمل چیست؟ می‌خواهید مژه‌هایتان بلند شود؟ یا می‌خواهید مژه‌هایتان پرپشت به نظر بیاید؟ یا می‌خواهید مژه‌هایتان کمی فر شود؟ زمانیکه دانستید چه می‌خواهید باید متناسب با نیازتان ریمل با همان کارکرد را خریداری کنید.
بعد از اینکه نوع ریمل انتخاب شد، باید به دنبال ریملی باشید که روی مژه‌ها سبک باشد و به هیچ عنوان روی مژه‌یتان پخش نشود. چون اگر ریمل خوب نباشد و پخش شود، به داخل چشم رفته و به سلامت چشم‌هایتان آسیب وارد می‌کند.

راهنمای خرید ریمل

 

راهنمای انتخاب ریمل متناسب مژه های کوتاه

تا به اینجا با راهنمای خرید بهترین ریمل آشنا شدید و دانستید حتما قبل از خرید ریمل باید مژه‌هایتان را بشناسید. اگر مژه‌های کوتاهی دارید، باید به دنبال ریمل‌هایی باشید که خاصیت بلند کنندگی دارند. اگر مژه‌هایتان کوتاه و پر است، با ریمل بلندکننده، مژه‌های شما بلند و چشمانتان بسیار زیبا و جذاب خواهد شد.

برای مژه های کوتاه و نازک چه ریمل مناسب است

اگر مژه‌هایتان هم کوتاه است و هم نازک و کم حجم، باید ریملی خریداری کنید که خاصیت حجم دهندگی و بلندکنندگی را با هم داشته باشد. یعنی هم بلند کننده و هم حجم دهنده باشد. به ریمل‌هایی که این دو خاصیت را دارند، ریمل دوکاره گفته می‌شود. پس برای مژه‌های کوتاه و نازک، ریمل دو کاره بهترین گزینه است.

ریمل متناسب مژه های بلند

بیشتر خانم‌هایی که مژه‌های بلندی دارند، همیشه از کم حجم بودن مژه‌هایشان شکایت دارند. بهترین راه حل برای مشکل این افراد انتخاب یک ریمل حجم دهنده است. تهیه یک ریمل حجم دهنده می‌تواند این مسئله را برطرف کند و مژه‌های بلند را پرپشت کند. در نتیجه با استفاده از ریمل حجم دهنده، مژه‌های بلند این افراد جلوه بسیار زیباتری به خود خواهد گرفت.

راهنمای انتخاب ریمل متناسب مژه های بی حالت یا صاف

شاید فکر کنید مژه‌های بی حالت و صاف ریمل مناسب خود را ندارند و قید ریمل را باید بزنند. اما اینطور نیست! اگر مژه‌های بی‌حالت و صافی دارید باید از ریمل‌های بلند کننده و حالت دهنده استفاده کنید. برای مژه‌های صاف و بی حالت به هیچ عنوان به دنبال ریمل حجم دهنده نباشید. چون استفاده از ریمل حجم دهنده برای مژه‌های کوتاه و صاف باعث می‌شود مژه‌ها حالت مصنوعی به خود گرفته و سنگین شوند. سنگینی بیش از حد مژه هم سبب می‌شود چشم خسته شده و دچار قرمزی ‌شود.
نکته مهم دیگری که این افراد باید رعایت کنند این است که ابتدا مژه‌های صاف خود را به کمک فرمژه کمی حالت داده و بعد با استفاده از ریمل دوکاره بلند کننده و حالت دهنده، مژه‌هایشان را زیباتر کنند.

رنگ ریمل را چگونه انتخاب کنیم

این که چه رنگی برای ریمل انتخاب شود به عوامل زیادی بستگی دارد مانند رنگ چشم، رنگ پوست، رنگ مو، رنگ لباس و…
البته رنگ مشکی برای ریمل، رنگی است که همیشه مورد تمایل همه بوده چون ریمل مشکی معمولا به همه صورت‌ها می‌آید. اگر از ریمل مشکی خسته شده‌اید در ادامه ما به شما کمک می‌کنیم که با توجه به رنگ چشمتان ریمل مناسب را انتخاب کنید:

  • اگر چشمانتان سبز است، ریمل با رنگ بنفش تیره یا رنگ سبز، چشم‌های شما را لطیف‌تر و ملیح‌تر خواهد کرد.
  • اگر چشمان آبی یا خاکستری دارید، ریمل قهوه‌ای یا آبی‌های پر رنگ مانند آبی نفتی و یا بنفش، چشمان شما را بی نظیر خواهد کرد.
  • اگر چشم قهوه‌ای یا مشکی دارید، ریمل سبز، آبی و قهوه‌ای گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

رنگ ریمل

انتخاب ریمل ضدآب

اگر اهل استخر رفتن و شنا کردن هستید، یا از جمله افرادی هستید که در طول روز خیلی عرق می‌کنید، یا دوست داید زیر باران قدم بزنید و در همه این موارد آرایشتان هم حفظ شود، بهترین راه استفاده از ریمل‌های ضد آب است. ریمل‌های ضد آب در مواجهه با رطوبت و آب پاک نمی‌شوند و از ماندگاری بالایی برخوردارند. البته بهتر است از این مدل ریمل فقط در مواقع ضروری استفاده شود چون به سختی از روی چشم پاک شده و حتما باید از پاک کننده مخصوص چشم برای آن استفاده کرد. از بهترین ریمل‌های ضد آب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریمل حجم دهنده و ضد آب اوریفلیم
  • ریمل حجم دهنده ضد آب اسنس
  • ریمل حجم دهنده بورژوآ مدل Max Definition
  • ریمل حجم دهنده ضد آب آرکانسیل
  • ریمل بلند کننده و حالت دهنده ضد آب ریوال د یانگ

کدام مدل برس ریمل مناسب است

مورد بعدی که در زمان خرید ریمل باید به آن دقت شود، برس آن است. اینکه بدانید کدام ریمل با چه مدل برس یا فرچه‌ای برای آرایش چشم شما مناسب است، نکته بسیار مهمی است که در زیبایی آرایش چشمان شما تاثیر فوق العاده‌ای دارد. در ادامه 6 مدل از انواع برس ریمل پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم تا شما بدانید کدام یک مناسب مژه‌هایتان است:

  • برس ضخیم: این برس تقریبا مورد علاقه همه خانم‌هاست چون مویچه‌های ضخیمی دارد و همه مژه‌ها را پوشش می‌دهد. این مدل برس خاصیت بلندکنندگی ندارد و فقط مژه‌ها را پرپشت و ضخیم خواهد کرد.
  • برس توپ دار: این مدل برس دارای یک بخش توپی شکل است که کمک می‌کند مژه‌های کوچک و کم پشت گوشه‌های داخلی چشم را به راحتی ریمل بزنید تا چشم‌های شما درشت‌تر، کشیده‌تر و زیباتر دیده شود.
  • برس منحنی یا خمیده: این برس مژه‌هایتان را فر کرده و آن‌ها را به سمت بالا متمایل می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود چشم‌هایتان درشت تر و بازتر دیده شود.
  • برس باریک و صاف: این برس کشیده بوده و روی آن مویچه‌های ریز دیده می‌شود. این برس مژه‌ها را از هم جدا کرده و آن‌ها را پر پشت و متراکم نشان می‌دهد. همچنین برس باریک برای ریمل زدن مژه‌های پایینی بسیار مناسب است چون باعث به وجود آمدن به هم ریختگی و کثیفی نخواهد شد.
  • برس مخروطی: انتهای این برس کوچک‌تر از ابتدای آن است. انتهای کوچک برس برای مژه‌های کوچک گوشه‌ داخلی چشم و ابتدای ریمل که بزرگ‌تر است برای مژه‌های بیرونی طراحی شده تا همه مژه تحت پوشش ریمل قرار بگیرند.
  • برس حبابی یا چند توپی: این برس برای فر کردن مژه‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و پوشانندگی بالایی دارد.

برس ریمل

نحوه تشخیص ریمل اصل از تقلبی یا فرعی

تا به این جا با راهنمای خرید بهترین ریمل آشنا شدید حالا اگر می‌خواهید ریمل اصل را از ریمل تقلبی یا فرعی تشخیص دهید باید به نکات زیر دقت کنید:

  • یکی از راه های تشخیص ریمل اصل از تقلبی قیمت آن است. اگر ریمل خیلی ارزان بود به آن شک کنید.
  • برای اطمینان از اصل بودن ریمل، لوگوی شرکت سازنده آن را بررسی نمایید.
  • دقت کنید وقتی در ریمل را می‌بندید باید کاملا چفت شود و قسمتی از آن باز نماند.
  • برس ریمل بعد از دو سه بار داخل و خارج شدن، باید شکل خود را حفظ کرده و حالت قبلی خود را از دست ندهد.
  • اگر دیدید ریمل گلوله گلوله روی برس ماند، به طوری که حالت خشکیدگی و ماسیدگی داشته باشد، ریمل قطعا تقلبی است.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد لحظه ای برای شما

error:
ارسال پیام
1
پشتیبانی آنلاین
سلام
می‌تونم کمکتون کنم؟