ارسال رایگان
0
آموزش چک کردن تاریخ محصولات بهداشتی خارجی
09
مرداد

آموزش چک کردن تاریخ محصولات بهداشتی خارجی

تاریخ محصولات بهداشتی خارجی

آموزش چک کردن تاریخ، خیلی از دوستانی که محصولات خارجی به خصوص اروپایی خرید میکنند. در اولین بررسی که انجام میدهند چک کردن تاریخ تولید و انقضا محصولات است. که 90 درصد این افراد قادر به یافتن تاریخ تولید و انقضا محصولاتی که خریده اند نیستند.

تشخیص تاریخ تولید از طریق سایت‌های تاریخ انقضاء محصولات خارجی

برای بررسی تاریخ تولید، انقضاء و اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی برندهای خارجی می‌توانید از 4 سایت معتبر زیر کمک بگیرید:

می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت‌ها و وارد کردن بچ کد و نام شرکت تولیدکننده محصول در بخش مربوطه، از تاریخ تولید، انقضاء و عمر محصول خریداری شده بر اساس ماه و روز مطلع شوید.

جهت بررسی تاریخ تولید و انقضا  اول شناسایی بچ نامبر کالا میباشد. بچ نامبر  معمولا از 6 الی 7 اعداد و حروف انگلیسی تشکیل شده است. برای مثال

لورال 28T300

 گارنیر 28U301

بادیشاپ XU504FR

نیتروژینا LOT1201V

بررسی تاریخ تولید، انقضاء و اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی برندهای خارجی

اینها نمونه بچ نامبر  شرکت های معتبری هستند که سایت چک فرش ساپورت میکند. کافی است بچ نامبر محصولات را پیدا کرده و در دسته بندی سایت جهانی چک فرش برند را انتخاب و بچ نامبر را وارد کنید تا تاریخ تولید محصول نشان داده شود.

بررسی تاریخ محصولات ارس تگ

 

عکس بالا نمونه کار صحیح چک کردن تاریخ تولید کالا هست. که برای ما تاریخ تولید آبرسان لورال را نشان میدهد

PRODUCTION DETA= تاریخ تولید

AGE =سن کالا هست

تاریخ انقضا نشان داده نمیشود . در پایین صفحه  سایت چک فرش نوشته است که مینیموم تاریخ انقضا کالاهای بهداشتی اروپایی 3 سال میباشد. یعنی تاریخ تولید اگر 2020 باشد انقضا 2023 است.

تعیین تاریخ انقضاء محصولات پس از باز کردن پلمپ

یکی از مهم‌ترین علائم که بر روی محصولات آرایشی و پوستی درج می‌شود؛ نماد (PAO) مخفف عبارتPeriod After Opening است. این نماد به شکل جعبۀ در باز بر روی تمام محصولات درج می‌شود و نشانگر مدت زمان استفاده از محصولات پس از باز کردن پلمپ است که پس از اتمام این مدت به هیچ وجه نباید از محصول استفاده کنید.

بر روی این ظرف در باز، عددی با حرف M درج می‌شود که این عدد نشان‌دهنده بازۀ زمانی استفاده از محصول و حرف M به معنای Month یا ماه است.

معنای اعداد درج شده بر روی جعبۀ در باز (نماد PAO)

6M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 6 ماه قابل استفاده است.

12M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 12 ماه قابل استفاده است.

18M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 18 ماه قابل استفاده است.

24M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 24 ماه قابل استفاده است.

علت چاپ نکردن تاریخ محصولات بهداشتی خارجی

همه کشورهای اروپا یا در کل کشورهای خارجی به جز ترکیه٬ هیچ کدام تاریخ تولید و انقضا چاپ نمیکنند. علت بر اینکه کلاهبرداران نتوانند فیک و تقلبی محصولات را تولید  کنند. پس سایت چک فرش هم میتواند تاریخ انقضا را نشان دهد . و هم دلیل بر اصل و اورجینال بودن کالا هاست.

آموزش چک کردن تاریخ در صورت عدم وجود در سایت‌های تاریخ انقضاء

متأسفانه تاریخ انقضاء برخی برندها در وب‌سایت‌ها یافت نمی‌شود که این موضوع دلیل بر تقلبی بودن محصول نیست. دلیل این امر آن است که شرکت‌ها اطلاعات محصولات خود را با این وب‌سایت‌ها به اشتراک نمی‌گذارند. در چنین شرایطی می‌توانید اطلاعات تماس با برندی را که محصول را از آن خریده‌اید؛ پیدا کرده و بچ کد و نام محصول را به روابط مشتری ایمیل بزنید و در مورد تاریخ تولید و انقضاء سوال کنید.

یک سوال خارج از بحث چرا محصولات خارجی پلمپ فویلی ندارند؟

بهداشت اروپا تماما محصولات اروپایی که باید تااید کند را دستور داده تا فویل آلومنیوم در محصولات استفاده نکنند. دلیل اینکه فویل در مدت زمان باعث ایجاد تولید سم میکند. این سم برای محصولات پوستی سرطان زا میباشد.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در عمر مفید محصولات، شرایط نگهداری آن‌هاست. می‌توانید اصول نگهداری صحیح را از روی بسته بندی محصولات بررسی کنید.

به عنوان مثال باید محصولات را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این است که محصول را در یخچال نگهداری کنید. برخی از محصولات را می‌توان در یخچال نگهداری کرد، در حالی که برخی از محصولات نیز باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد لحظه ای برای شما

error:
ارسال پیام
1
پشتیبانی آنلاین
سلام
می‌تونم کمکتون کنم؟